مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه به ناهشیار خود راه پیدا کنیم

چگونه به ناهشیار خود راه پیدا کنیم

مغز و ذهن

همان طور که از نامشان پیداست، سطح هشیار در آگاهی ما قرار دارد و وظیفه ی فکر کردن فعال را بر عهده گرفته است؛ این بخش بیشتر با منطق و دلایل سر و کار دارد و از آن به عنوان جایگاه کارکرد های شناختی (مثل یادگیری، حل مسئله، حافظه و …) یاد می شود.

بخش ناهشیار در واقع خانه ی عقاید، آرمان ها و الگوهای ما می باشد. مانند اعتقاداتی که در ما نهادینه شده اند و یا هنگامی که خود به خود لحن صحبتمان در بین دوستان مان متفاوت می باشد. این بخش بیشتر چارچوب ها و الگو های شخصیت ما را در خود جای داده است. گفتیم مغز جزیی از بدن و جسم ما است؛ در واقع این مغز مسئولیت تعاملات با دنیای خارج از خود را بر عهده دارد. همانطور که با دستانمان دنیا را لمس می کنیم، با پاهایمان جا به جا می شویم، با گوش هایمان می شنویم و با چشم هایمان می بینیم، همه و همه به مغز مرتبط هستند.

هیچ تعاملی در این جهان بدون پاسخ نمانده است. اما به راستی پاسخ تعاملات ما با دنیای اطرافمان به کجا می روند؟ بازخوردهایی که دنیای بیرونی به تعاملات جسم شما می دهد مستقیما در بخش هشیار ذهن تحلیل شده و باعث ایجاد احساسات و حالت های مختلفی می شود.

استعاره کوه یخی

فروید اغلب از استعاره کوه یخی برای توصیف دو جنبه اصلی شخصیت انسان استفاده می کرد. نوک کوه یخی که از بالای آب امتداد دارد نشان دهنده ذهن آگاه است. همچنین در زیر آب قسمت بسیار بزرگی از کوه یخ قرار دارد که نمایانگر ناخودآگاه است.

در حالی که خودآگاه و ناخودآگاه هر دو مهم هستند ، فروید معتقد بود که حیات آنها بسیار کمتر از ناخودآگاه است.ذهن آگاه شامل همه مواردی است که شما در حال حاضر از آنها آگاه هستید و به آنها فکر می کنید. تا حدودی شبیه حافظه کوتاه مدت است و از نظر ظرفیت محدود است. آگاهی شما از خود و دنیای اطراف شما بخشی از آگاهی شماست.

شما ممکن است در حال حاضر به چگونگی انجام تقسیم طولانی فکر نکنید ، اما وقتی با یک مسئله ریاضی روبرو هستید می توانید به اطلاعات دسترسی پیدا کرده و آنها را به آگاهی آگاهانه برسانید. ذهن ناخودآگاه بخشی از ذهن است که با حافظه معمولی مطابقت دارد. این خاطرات آگاهانه نیستند ، اما ما می توانیم آنها را در هر زمان به آگاهی آگاهانه بازیابی کنیم.

کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت! مطلب مرتبط کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت!


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده